2simmar

Alla inlägg under juni 2012

Av 2simmar - 29 juni 2012 10:29

hej! jag vet att vi sa att den skulle kommit igår, men det blev så sent så vi lägger ut den idag istället! hoppas ni gillar den!

 

här är säsong 2 av 3 som heter klassresan och ashleys förbannelse.

 

Franskaläraren - Étudiants Bonjour! J'espčre que vous avez eu un bon week-end, maintenant nous allons bientôt aller en France! L'čre est de trouver un des objets anciens en France et en prendre ā la maison. Fais tout ce que?


hela klassen tittade på varandra och låtsades som att de förståd vad läraren sa.


Franskaläraen - Ta det lungt! Jag översätter! Jag sa så här: Godmorgon elever! Hoppas ni har haft en bra helg, nu ska vi snart åka till Frankrike! Eran uppgift är att hitta ett antikt föremål i Frankrike och ta med det hem. Har alla förstått?


Hela klassen nickade. Dem var riktigt spänd på vad dem skulle göra. sola, bada, shoppa... ja, iallafall tjejerna. Killarna var mest sugna på att köpa nektar.

 

Ashley - Jag hörde att du blev ihop med jack i helgen...  

diana - jag förlåter dig ashley.

Ashley - va? ursäkta?

diana - jag förlåter dig!

ashley - du förstår inte hur mycket det betyder för mig!

 

diana - bästisar för alltid?

ashley - för alltid, och alltid!  

diana - men du och mark då?

ashley - vadå?

diana - tror du inte jag fattar! ni hängde ju i helgen, hemma hos honom!

ashley - men bara för att jag fick punka på cykeln, när jag var på väg hem till honom...

diana - men vad kul! vad hände?

ashley - inget särskilt, vi hängde bara lite!

diana - ok, du behöver inte bli arg!

ashley - jag vet, förlåt.

mark - häftigt mannen! du och diana är ihop igen! vad gorde du?

jack - jag tog med henne på en biltur till romantiska labyrinten. och hon bara föll för mig igen. Men du förresten, hur var din helg...med ashley?  

mark - varå? hon fick punka på cykeln och var nära mitt hus.

jack - hon bor typ en minut från ditt hus. Man cyklar dit på typ 10 sekunder!

mark - hon hade ont i foten!

jack - men idag har hon tydligen inte ont? kom igen brorsan. du gillar henne säg det bara!

mark - ok, jag gillar henne. Men hon skulle aldrig vilja vara med mig.

Jack - förra året ville hon ju det. Varför inte nu?

 

"tänker"

Brandon - ska jag lägga in en stöt? Nej då kommer bara hennes college pojkvän bara spöa mig.

"pratar"

Sharpay - Nick har gjort slut med mig!   han sa att han säkert skulle hitta snyggare tjejer på college.

"tänker"

Brandon - yes! nu gör jag det!

 

och tänka sig, hon gillade det! fast inte på det sett brandon trodde...

  Franskaläraren - nu när vi sitter på planet vill jag att ni sköter er. För ni en tillsägning så hoppar vi av och stannar hemma, är det förstått?


hela klassen nickade igen.

        

Jack - så, har ashley pratat någonting om mark?

diana - ja... hurså?

jack - mark vill ha tillbaka henne.

Diana- va?! Vi måste sammanföra dem i champs les sims!

det här får bli del 1! Del 2 kommer kanske idag.

ha det bra!


Av 2simmar - 28 juni 2012 09:37

hej! lite onödigt inlägg men vi vill bara säga att nästa säsong av westful high kommer senare idag! den kommer inte bara heta klassresan utan klassresan och ashleys förbannelse!

så ni kommer inte vänta särskilt länge nu!


bara sa det!   


//mvh peache ocg grape!

 

Av 2simmar - 28 juni 2012 08:39

hej! nu kommer lite koder och fusk för vi fick en fråga om det.


- help (en massa olika koder som ni kan läsa i det blåa fältet på sims, när ni ska skriva in ett fusk).

- motherlode ( 50 000 simdaler)

- kaching (1 000 simdaler)

- buydebug ( vet ej hur det stavas, man köper fusk, t ex när man är brandman (på the sims 3 drömmjobb) så får man en brandbil)

- testingcheatsenabled true ( välj nivå i en karriär, ett jobb då, inte ett yrke. Du kan lära känna alla. Det finns mycket man kan göra. För att få upp altenativen för fusket måste du hålla in shift knappen efter att du har skrivit in fusket. Håll in knappen och tryck på brevlådan. Du kan också trycka på simmar med fusket. håll in shift knappen och tryck på en sim. Då kan du ändra egenskaper m.m


Vet du inte hur du ska aktivera ett fusk? ingen fara! vi berättar!  


Du ska hålla in shift knappen och ctrl-knappen. Sen trycker du på c. då kommer ett blått felt upp. du skriver in det fusk du vill. lycka till och hoppas att inlägget var till nytta!


ps. det här är inget fusk men det är kul, om du vill ha tvillingar eller trillingar så följ önskningarna. då kan ni köpa fruktbarhetsbehandling. då det mer troligt att ni får tvillingar, trillingar. Men får ni fyrlingar, bli inte för glada, för det är bug. ds.


om vi glömt nåt, kommentera inlägget!


//mvh peache och grape!

 

Av 2simmar - 25 juni 2012 22:48

hej! det här inlägget blir kort. men det är så att ni måste kolla in den superbra bloggen rampljus.bloggplatsen.se!   

Just ni finns det en superbra historia som heter kärlekens pris!


Gå in på den! Ni kommer inte ångra er!

Det var allt!


//mvh peache och grape!

 

Av 2simmar - 20 juni 2012 13:08

här kommer fakta om eleverna på westful high!  

 

namn: diana russel

familj: mamma, pappa och storebror cameron

ålder: 16

intressen: volleyboll, teckna, lära sig språk.

favoritämne: matte

sport: volleyboll

förhållande: singel

 

namn: ashley cole

familj: mamma, pappa och lillebrorsan tyler.

ålder: 16

intressen: baseboll, franska och simning.

favoritämne: kemi

sport: baseboll och simning

förhållande: singel

 

namn: jack black

familj: mamma, pappa (skilda), storasyster daphne, lillasyster miranda, hunden plopp.

ålder: 16

intressen: amerikansk fotboll, träna, tjejer.

favoritämne: inget

sport: amerikansk fotboll, basket.

förhållande: singel (fast vill jätte gärna ha tillbaks diana)

 

namn: brandon doyle

familj: mamma och pappa

ålder: 16

intressen: stöta på tjejer, skolan och matlagnings program.

favoritämne: hemkunskap

sport: hjärngymnatsik

förhållande: singel

 

namn: sharpay lorenz

familj: pappa, lillebror martin och chiuauan guldfeber.

ålder: 16

intressen: vara taskig mot töntar, cheerleading och utseendet.

favoritämne: franska (för där finns den snygga läraren)

sport: cheerleading

förhållande: nick (som går det sista året i westful high).

 

namn: mark fink

familj: mamma, pappa och tvillingsmåsyskorna matt och austin.

ålder: 16

intressen: amerikansk fotboll, basket, rida (fast det vet ingen om)

favoritämne: idrott

sport: ridA, amerikansk fotboll och basket

förhållande: singel (fast vill jätte gärna ha tillbaks ashley)


det var faktan då, nu blir det lite lättare när ni ska rösta vem ni gillar mest på omröstningen som finns på vänster sida när ni kommer till bloggen. den som vinner kommer vi skriva en egen berättelse om! så skynda på och rösta! vi ses i säsong 2 av Westful high!



Av 2simmar - 20 juni 2012 10:17

 

westful high kommer handla om 6 tonåringar som får uppleva bra och dåliga saker tillsammans. här är säsong 1 av 3   

 

diana - kolla vad jack är snygg!

ashley - han är väl ok, men mark är snyggare!

diana - men ni gjorde ju slut för ett år sedan!

ashley - han är ju fortfarande snygg! och förresten gjorde ju han slut.   

 

mark - gud vad bra du va igår på matchen!

jack - öh tack, eller vad sa du?

mark - vad är det med dig? du verkar helt borta.

jack - kan du behålla en hemlighet?

mark - ok, mellanstadie tjejen.

jack - jag är typ kär.  

mark - det är ju alla, men vem är det?

jack - du kommer inte tro mig men, diana.

mark - hon är väl ok, men ashley är snyggare.

jack - gjorde inte du slut med henne förra året?

mark - jag vill inte prata om det.

 

mark - vart ska du?!

ashley - jag ska kanske få renovera mitt rum.

diana - kul... åh nej jack kommer hit! vad ska jag säga?!

ashley - jag sköter snacket.

jack - får jag sitta här?

diana skakade allvarligt på huvudet.

ashley - jag ska ändå fixa lite på skoltidningen, vi ses sen.

jack satte sig brevid diana.

"tänker"

diana - vart är hon?

jack - gud vad söt hon är!

"pratar"

jack - tycker inte du att vår franskalärare är väldigt sträng?

diana - lite kanske.

jack tittade in i dianas ögon. sen...

 

... hände det magiska. ashley stod vid fönstret och log. nu har jag repotage till skoltidningen tänkte hon.

 

diana - nej ash står vid fönstret!

jack - bry dig inte om henne.

diana - jag måste nog gå nu, våran lektion börjar snart.

jack - innan du går, kan vi bli tillsammans?

diana tänkte en stund.

diana - ja. sa hon och sprang glatt därifrån.

 

franskalärare - allez ā la page vingt-quatre en franįais du livre ( slå upp sidan tjugofyra i franskaboken) om ni förstod har ni övat på läxan. 

franskalärare - sharpay du börjar att redovisa.

sharpay - va? skulle jag redovisa?

franskalärare - ja, alla andra har gjort, det kan leda till ig.

sharpay - ja! mitt första ig! och inte ig -

franskaläraren - jaja, nu ska vi prata lite om balen på fredag.

 

"viskar"

brandon - vill du gå på balen med mig?

diana - dröm vidare brandon!   

brandon - är det sant att du har kysst jack?!

diana - hur visste du det?!

brandon - det stod i skoltidningen.                                    
                                                  åh dumma ash! vi har varit bästa vänner sen vi var fem år men ibland är hon riktigt jobbig! tänker diana.

franskaläraren - glöm inte att balen är klockan 18:30!

 

"tänker"

sharpay - åh han är så söt! hur kan en 30 årig man vara så söt?! undrar om han tänker så om mig.

"pratar"

franskaläraren - sharpay! lektionen är slut nu. du kan gå.

sharpay - vad du vill gör jag!

franskaläraren - jaså, redovisningen imorgon prick när lektionen börjar.

sharpay - nick jag kommer! nick ropade på mig om ni undrade!

mark - vi hörde inget.

sharpay - men han ropade faktiskt! jag kan inte göra läxan till imorgon! hej då!

 

jack tar upp telefonen och ringer diana, men han ringer lite fel.

jack - du, jag, balen på fredag.

 

ashey - va? men va det? jaja, jag har i allafall en dejt. ska jag säga till diana? nej hon blir bara ledsen.

"tänker"

diana - varför har inte jack bjudit mig! balen började för en timma sedan. jag har i allafall en bra bok, vem försöker jag lura, boken suger! jag bryr mig inte om schack!

 

mamma - men är inte du på balen gumman?

diana - nej, för jack har inte bjudit mig.

mamma . vem är jack?

diana - min pojkvän.

 

mamma - vet du? när jag var i din ålder så låg jag också på min säng och väntade på att någon skulle bjuda mig, sen ringde det på dörren och där stod skolans snyggaste kille!

diana - pappa? va han cool?

mamma - nej nej, lukes pappa, sean.

diana - va?! han är ju döful!

mamma - men på min tid var han snygg. jack kanske väntar på att du ska ringa.

diana - ok, tack mamma! älskar dig!

mamma - jag älskar dig mer.

 

diana - hej är jack där?

jacks mamma - nej tyvär, han är på balen med ash, asherly, ashley!

diana - va?! ok tack så mycket.

jacks mamma - ska jag hälsa något?

diana - ja du kan hälsa att han är ett dumt kräk som är otrogen! eller vänta jag kan hälsa det själv!

diana slängde på luren och sprang till skolan för att ge jack sin läxa.

 

när hon kommer fram får hon se det värsta.

diana - ditt kräk! hur kunde du göra så mot mig?! vi har inte ens varit ihop en vecka! och ash! du är min bästa vän! hur kunde du!? jag hatar er båda två!

jack - vänta!

diana - jag bryr mig inte om vad du säger! inget kan laga det här!  

diana gick fram till mark och började dansa med honom.

 

"tänker"

ashley - vad har jag gjort?!

"pratar"

jack - vänta! nu har jag ingen tjej.

"tänker"

undra om diana någonsin kommer att förlåta mig!

franskaläraren - jag är väldigt besviken på er! jag hade tänkt att ni skulle ha lite trevligt på balen och dansa lite, inte bli fulla och dansa hela natten!

 

"viskar"

sharpay - följer du med till 50-tals baren ikväll.

ashley - det får vi inte!

sharpay - vadå, har du aldrig brytit en regel förut?

ashley - ja! en gång! eller... du ska inte bry dig!

sharpay - följer du med eller?

ashley - kommer diana?

sharpay - bara om hela klassen kommer.

ashley - ok, jag kommer.

jack - vi måste prata!

diana - måste vi inte alls! jag går till brandon nu.

jack - den nörden?!

diana - han är bättre en dig i allafall!

jack - nu var du taskigt.

diana - ashley vill ha dig, du vill väl ha henne så gå.

jack - men det är dig jag vill ha ju!

diana - synd för dig, för det är slut!  

jack - det kan inte du bestämma! jag gör slut! inte du!

diana - synd drömprinsen!

jack - jag går och beställer en wiskhy!

diana - det får du inte!

jack - lev livet stumpan!

 

galna damen - tjena! vad heter du?

brandon - hej...

galna damen - har du någon flickvän?

brandon - nej...

 

dörren slås upp

franskaläraren - vad gör ni här?! Je suis tellement fatigué de baiser, vous les jeunes! jag ringer era föräldrar! ni följer alla med till klassrummet!

 

sharpay - hur visste du att vi var där?!

franskaläraren - min kompis var mixologen! han sa att ni var där! jag hade ju en överraskning till er! jag säger om ni lovar att sköta er!

alla nickade!

franskaläraren - om ni inte sköter er kommer det inte att gå! vi ska åka till... frankrike!!

alla ljublade och allt var bra!

det här var säsong 1, nästa säsong kommer snart!   den kommer heta klassresan!

 





Av 2simmar - 6 juni 2012 22:38

hej nu kommer flying life- del 2! ni har inte fått vänta så särskilt länge men nu kommer den i alla fall! 

 

Svea: alora? va? vänta nu, är jag i sängen? pust! allt var bara en dröm! jag måste berätta allt för alora i skolan!

 

svea: nej! vänta på mig! alora! snälla vänta! 

svea fick gå resten av vägen men kunde inte sluta tänka på sin dröm.

svea följde med hem till alora efter skolan, hon berättade inte om drömmen i skolan, men nu skulle hon göra det.

svea: vet du vad jag drömde i natt? Det var jätte skumt!

alora: vad då?! jag drömde också en jätte skum grej!

svea: jag drömde att du hittade en lapp på marken där det stod "flying life" på, och då flög vi upp i luften!

alora stirrade på svea en lång stund, men svea var spänd.

svea: berätta din dröm nu då!

alora: jag drömde exakt samma sak!

nu tittade svea på alora med samma blick.  

den natten drömde svea om samma sak, och nästa natt samma sak, och yttligare nästa. varje morgon vaknade hon av att hon var rädd att hon skulle vara kvar i luften. men varje morgon satt hon i sin säng, som vanligt.  

samuel: tjena lillsyrran! varför så dyster? kissade du i sängen igen?

svea: nej! jag drömmen samma dröm om och om igen! jag vill att det ska sluta!

samuel: va inte fånig, drömmar är inte farliga, det är inte som om dem kommer till dig på natten om försöker äta upp dig eller nåt!

svea: vadå äta upp?!

samuel: inget!

han gick iväg och svea började göra sig i ordning för skolan.  

när svea och samuel var i skolan gick deras mamma för att hämta posten.

mamma: räkning, räkning, räkning, räkni... men vänta, ett brev till svea! från 7304, konstigt, säkert nån klasskompis. jag lägger den på hennes skrivbord.

 

mamma: vad kul att du kunde sova över alora! men bara så att ni vet, inte prata hela natten nu, ok?

svea: ja mamma, vi ska inte prata hela natten.

mamma: och förresten svea, du fick ett brev från nån som kallade sig 7304, vet du vem det är?

svea: det måste vara marion, eller hur alora?

alora: ja absolut, han ska alltid föröka skrämma folk med sina spökbrev. kommer du ihåg när mary lu fick ett brev från honom?

svea: ja! det kommer jag aldrig glömma!

samuel harklade sig.

Samuel: kan det inte brevet vara från din dröm också?  

Samuel: hjälp mig, hjälp mig! jag blir snart uppäten av min läskiga dröm!

svea: sluta säga så! drömmen är faktiskt läskig!

nästa dag läste svea brevet, det stod flying life på. svea skrek till men skräpte sig och läste högt det som stod. inget hände. 

svea: dumma så kallade 7304.

och då flög svea upp i luften med en sån fart att hon slog huvudet i taket.

svea: hjälp! hur styr man?!

och då flög svea utt genom fönstret som hon lyckligtvis hade öppnat. sen föll hon ner mot marken. men som tur var så stod studsmattan precis nedanför där hon ramlade.

 

svea grät så det bara sprutade ur ögonen!

svea: det måste vara en dröm! det bara måste!

det var del 2 det! jag la upp det här inlägget väldigt sent jag vet! så nu måste jag sova på direkten! ha det gott!

Av 2simmar - 6 juni 2012 16:34

hej! nu ska jag simma! inte i vattnet, utan på datorn! haha! (uselt skämt) så senare idag kommer andra delen av flying life! som ni vet kommer den bli längre. bara sa det!

Presentation


Välkommen till 2simmar! Denna blogg styrs av två simsgalna kusiner. Hoppas ni kommer tycka att bloggen är bra!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Ska vi ha kvar bloggen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards